onsdag 13. mars 2013

Vi fortsetter bakingen!

Kjempe gøy å bake med ny ovn mashAllah! Det ble to deilige nøttebrød i går og, oppskrifta sa et brød, men ble så mye røre at jeg delte det i to. Veldig god smak, saftig og godt! I dag fant jeg ikke annet pålegg enn agurk med urtesalt og majones (jeg er på laktosefri diett nå, så blir det melkefri inshAllah), det smakte jo kjempe godt!

I morgen skal det være selskap for mellomstore i huset og da nå vi ha kake. Jeg har fått en oppskrift av Solskinnet, det ble en saftig og god kake! Brukte 1 liter kefir, 5 dl sukker (oppskriften sa 8!), Toro gluten- og hvetefri fin mel mix, natron, rått kakaopulver, litt kanel og smelta smør.

Til slutt bakte vi cookies fra boka Glad av mat. Der erstattet jeg sukkeret med Sukrin og lagde halvparten til meg uten sjokolade. De ble litt spesielle på smal, Sukrin er ikke min favoritt...

I morgen får jeg se om jeg lager boller, må vel det :-) Først må jeg få meg en god natts søvn ;-)







2 kommentarer:

  1. Så flink du er! Lykke til med selskapet i morgen:-)

    SvarSlett
  2. Får ikke lagt inn med navn... Fra mamma♡

    SvarSlett