søndag 30. desember 2012

KnitPro Cubics og oppskrift på Lommetøfler!

Jeg kjøpte en rundpinne i den nye serien til KnitPro- Cubics! De er, som navnet tilsier, firkantede strikkepinner! De reklamerer med bedre grep for de med leddplager, og det er helt sant at de var bedre å holde i. Jeg syns endog ikke resultatet ble så pent og jevnt som det pleier å bli m Jade garn og pinne nr 4. Kan være jeg trenger mer øvelse?

Oppskrift på Lommetøfler:
Garn som passer til p 4, jeg bruker Jade som er 70% ull og 30% alpakka. De blir mer holdbare med strømpegarn som inneholder F.eks nylon.

Legg opp 5 masker (msk) og strikk rett 6 pinner (p). Øk deretter 1 msk i begynnelsen av hver omgang (omg) til du har 22 msk (strikk 2 msk i første msk).

Øk deretter 1 msk i hver msk til du har 44 msk.

Nå er det ribbestrikk med 2 rett (r) og 2 vrang (vr) i 15 cm.

Halver msk til 22 msk igjen. Strikk rett samtidig som du feller en msk i beg av hver omg (strikk de 2 første msk sammen). Når du har 5 msk strikker du 6 omg og feller av.

Brett tøffelen og monter;
Nå skal tøffelen sys sammen i toppen og langs sidene med ribbestrikk. Hekle gjerne en søt blomst å ha oppå vrista.
Lag en tøffel til!

For å lære å hekle en blomst kan du se her: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=178

Jeg brukte denne oppskriftenhttp://hjerterommethoscorine.blogspot.no/2011/08/flipp-flopp-dilldall-og-oppskrift-pa.html?m=1 til og med omg 4 og tok så en kjedemaske for å avslutte og festa trådene.

For å kjøpe Cubics kan du prøve din strikkebutikk, eller så finnes det flere forhandlere på nett! Lykke til :-)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar